onsdag 14 maj 2008

Blondie...på nytt!


Förra veckan var jag till frissan och blev blond på
nytt..nästan iaf. I två timmar satt jag med blekmedel
i håret och det blev...liiite gult, orange och riktigt
blont.
"Du får säga åt alla att det är under konstruktion"
sa min underbara frissa. "Helst ska du hänga en skylt
runt halsen"
Fortsättning följer. I början av juni ska jag tillbaka
och då ska jag bli riktigt blond till sommarn...tror jag.

Syrran med familj var ner förra helgen. Dom var till
Kalix och hämtade nya familjemedlemmen. Lilla Wilma från
Orrlidens Kennel. Hur gullig som helst.
Fredag kväll satt vi alla i vardagsrummet...på golvet o
pratade bebispråk(varför gör man det?) med Wlma.

Bilden har Orrlidens Kennel tagit. Visst e hon fin lill-gumman.

Varför är jag alltid trött och sliten?? JO jag har en dold sjukdom:

KOLLA SJÄLV OM DU HAR "ME"
· Trötthet – Det viktigaste symtomet på ME ska ha varat i minst sex månader. Oförklarlig utmattning, fysisk och mental. Utmattad efter minsta ansträngning. För att få en diagnos ska man dessutom ha minst fyra av följande symtom:
· Koncentrations- och närminnesproblem
· En ny typ av huvudvärk som man inte haft tidigare
· Förvirring
· Överkänslighet mot ljud och ljus
· Svimningskänsla/yrsel
· ”Tappar ord”
· Illamående
· Återkommande halsont
· Sömnstörningar
· Hjärtklappning med/utan rytmstörning
· Onormal och dagligt fluktuerande kroppstemperatur
· Ömma lymfkörtlar
· Matsmältningsbesvär
· Urinträngningar och nervös blåsa
· Sjukdomskänsla efter ansträngning
· Smärta i muskler och/eller leder
· Kalla fötter och händer

ÖÖÖÖÖHHHH. Jag har ju nästan alla symptom.

(källa: Expressen)

2 kommentarer:

Anonym sa...

sussie när kommer din syster hit ?

Sussi sa...

ja-a du. dom kommer väl till sommarn. Why?