onsdag 4 juni 2008

Superspeedad!

Vaknade på morgonen och såg att det var strålande solsken.
Klev upp. Tog på mig ett linne och kjol. Fikade.
Nu minnsann ska kärringen ut i värmen och njuta....
Öppnade dörren och....BRRRRR!!!!! Fy fan vad kallt.
In fort som attan och hämta en tröja. Det blåste iskalla
vindar(stormade nästan). Hutterbutter.
Envis som jag är så gick jag ut iaf och började tvätta mattor.
Av med tröjan. Här ska solas!
Där stod jag och tvättade mina mattor med iskallt vatten,
kalla vindar, sendrag i tån(p.g.a kalla vattnet som rann ner
på fötterna) och "njöt" av värmen.
Nåja när man väl fick upp farten så blev man varm.
Efter mattorna härjade jag runt lite i jordgubbslandet och
blomlandet. Kan inte säga att jag är grön om fingrarna...
just nu är dom bruna av all jord.

På kvällen när nabon kom hem tog vi på oss våra inlines
(som legat och skräpat i 6 år) och for på en runda. Det gick
rätt så bra med tanke på att det var tredjegången(i mitt liv)
jag åkte. Nu har vi beslutat att vi ska börja åka oftare.
Imorgon igen.
Målet: Nikkala tur o retur.(ha ha haaa)

Har vart i farten hela dagen. Super speed. Har hunnit med
en massa. Riktigt skönt.

Lill gumman blev sjuk igen. Feber och världens hosta.
Igår var vi till frissan. Min lill gumma blev korthårig. En
riktig prinsessa. Själv blev jag riktigt blond och kortare
i nacken.

Och nu ska jag på prommis med hunden.

Inga kommentarer: