måndag 30 juni 2008

SEMESTER!!!!!!!

Min semester kunde inte ha börjat bättre!
När jag lämnade IKEA, sken solen och det var underbart
varmt(hade ju beställt värme av vädergudarna). Satt och
trallade i bilen...semester, semester.....
Jag och några hotta brudar hade planerat en grillkväll i
Räpilahti. Men Gävlebon kom med en strålande idé......
"Vi far ut med båten. Till Seskarö Furön"
Sagt och gjort. Vi packade ner "lite" grejer och for iväg.















Kära grannen satt
och njöt i båten.
Väl framme lastade vi ur grejerna. Och det var inte "lite"
grejer. Det såg ut som att vi skulle stanna en vecka eller
två...














Måste bara säga att vi ägde stranden....det var ju bara vi
där...förutom en riktigt nyfiken ren och tjattrande måsar.
Solen sken och det blev hel vindstilla. Helt underbart!
Vi lagade mat i morikan. SUPER GOTT!! Och kära grannen
hade gjort en otroligt god sallad.

Där satt vi, på stranden, och bara njööt. Det är livet.....















Visste ni att vi har
Grand Canyon i
Norrbotten.....
Jo den hittade vi
i Seskarös skärgård
och på Furön...











Vid midnatt kom Sussi på att vi skulle bada.
"Neheeej...jag badar INTE!"
"E du en vekling?"
Nä nu jävlar...JAG en vekling...inte då. Fnyyyyysss!
Av med kläderna och ner i plurret. Jahappp...lurad
igen. Fy sjutton...vattnet var iskallt. Brrrrrr!!!
Sen var det bara att flytta sig närmare elden för att bli
varm igen...(nog för att vinet oxå hjälpte).
När vi väl kom iväg hemåt så hade klockan hunnit bli...
03,20...fatta...tjugo över fyra.
Lite kallt i båten på hemvägen....men ack så vackert.
Helt vindstilla och solen var påväg uppåt.














Tack Sussi för en underbar kväll. Oförglömligt!
















Beskrivande bild...midnatt. Regn i väst(stackars Kalixbor)
och sol i öst(lyckliga Seskisbor).
Nu ska jag fortsätta njuta av min semester och hoppas
att det blir fler båtutflykter med Sussi och gänget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"03,20...fatta...tjugo över fyra"!!!

HA HA HA HA HA!!

Anonym sa...

Vilken härlig tripp ni var på! Och ja jag garvar också åt 03,20...tjugo över *fyra* :)

Hoppas vi ses på lördag. Annars tar vi det en annan dag
Ha det fint