måndag 4 augusti 2008

En sväng...

Förra fredagen var vi på årets roligaste fest. Här på ön!
Morsan kom och var barnvakt. Hade inte tänkt stanna
så länge på festen.
"jag far bara en sväng"
Jo,jo...den svängen blev..ja-a hela kvällen. O hur roligt
hade vi? Om jag säger så här...hade ont i magen dagen
efter. Så mycket skrattade jag. T.o.m barnen som var
där hade roligt. All den uppmärksamhet dom fick.
Folk som sparkade boll, plockade blommor mm med
dem. Linn var också med en stund och hon ville inte
hem. Men det hade varit tråkigt för morsan om Linn
hade stannat.

På tal om sväng...hur lång tid är en sväng?
Idag åkte jag till Klippan efter jobbet. Skulle bara en
sväng. Blev kvar i nästan tre timmar.
När min sambo far en sväng så blir han bort i minst
tre timmar. Ska han vara borta en stund får man oftast
räkna med det dubbla. Och far han iväg...ja, då vet man
aldrig när han kommer hem.
Inte för att jag räknar....thihi thihi.

Vart tog växthuseffekten vägen...globala uppvärmningen?
Jag tror snarare att vi närmar oss nästa istid. Två grader
igår morse. Brrrrr!
Dax att ta fram långkalsongerna eller?
Hoppas på några varma dagar dom närmsta veckorna.

Inga kommentarer: