måndag 11 augusti 2008

Rastlös!!!

Jag vill hitta på nåt roligt...fara nånstans kanske. Nä, jag behöver inte
åka bort. Men NÅT roligt måste man hitta på... Jag har så mycket
"spring i bena".

Förra veckan for jag och Klippan till Kalix. Vi har pratat om att fara
och bowla, i månader. Äntligen tog vi oss dit. Klippan försökte ringa
Bowlinghallen men det var bara en telefonsvarare:
"Vi har sommar öppet från 16-21 bla, bla, blaaaa"
Så vi chansade och åkte.
Jo,jo...dit tog vi oss men inte blev det nå bowling inte.
"Vi har stängt tillsvidare pga översvämning."
Suck...det borde vi ju ha förstått med vår otur!
Men när vi ändå var i Kalix så måste vi hitta på nåt. Vi gå på bio. Jaa,
vilken strålande idé...om det hade gått nån film. Vaddå otur????
Nu då? Vad gör man i Kalix en onsdagkväll? Ingen aning...
Vi chansade och åkte till campingen, Äntligen Jackpott. dom hade
öppet. Så vi spelade minigolf. Hur kul som helst. Efter minigolfen
tog vi en kvällspromenad på stranden.
Vi ska göra ett nytt försök med bowlingen...om nån månad.

GRUNDLURAD
På fredag lovade jag Mr T att hjälpa honom med prislappar på jobbet.
Ett extrapass idag, måndag.
Det tar nog bara några timmar, tänkte jag. Och extra pengar är alltid
bra. Sagt och gjort. Åkte till jobbet i morse. Stämplade in kvart i nio.
men inte blev det några timmar...Hela sju timmar blev jag kvar och
inte blev jag färdig heller. Riktigt slavgöra...klippa, klistra...klippa,
klistra. In på datorn och kolla plockplats...riva papper. PUST!!
Men sen kom min räddande ängel...Klippan. Eftersom hon är min
klippa så stannade hon och hjälpte. Du är verkligen en ängel!
Imorgon ska jag baka bulla åt henne som vi kan fika på onsdag.
Men jag är skyldig henne en stor tjänst. Kram på din vännen!!

Inga kommentarer: