onsdag 24 september 2008

Lill gubben!

Imorgon skulle jag ha åkt till Örebro. Resan var bokad och klar. Idag skulle vi ha packat.
Jo, det blir resa...för alla andra utom för mig! Som Klippan sa:
"Det är inte meningen att du ska resa från Happis!"
Och det är det tydligen inte. För vad vi än planerar så blir det inte av. Jag har nog ett
osynligt gummiband fäst i mig. Kommer jag för långt bort från Haparanda kommun så...
TJONG! Tillbaka. Suck!

Men nu är det egentligen inte mitt fel...tror jag.
Mitt lilla hjärtegryn...Gretzky...är sjuk. Har är inlagd(höll på att skriva Sunderbyn) på
Djursjukhuset i Gammelstad. Fyyyyyy....så jobbigt! Min lilla snuttibulle. Igår, på dan,
hade lill gubben spytt. Och när sambon gick ut med honom hade han rännskit och han
hade spytt ute oxå. Stackarn. På kvällen när jag gick sista med lullibullan så fortsatte
han att kräkas och skita...liiite äckligt! Nästan hemma upptäckte jag till min fasa:
"Fan...du har ju skit baki rumpan!!!!"
In och hämta papper...torka(örk!)....och...VA FAN!!!! Det var ju inte skit utan BLOD!!!
Kan säga att jag var inne snabbare än blixten, högg telefonen och ringde veterinären.
Med gråten i halsen förklarade jag att mitt hjärtegryn har blod i avföringen. Nåja...hon
lugnade mig lite men sa att om han blir sämre måste jag åka in (till Luleå) med honom.
Fick iaf en tid till idag.
Efter ett par timmar på soffan (ett försök att sova) åkte vi halv sju mot Luleå. Gulp!
Halv nio hade jag tid.
Veterinären klämde och kände och lyssnade:
"Jaa-a....han är lite svullen i magen...hmmmm...."(hjälp....tror jag börjar storböla)
"Vi tar blodprov och röntgar magen"
Där satt jag med stor klump(som en melon) i halsen och försökte se normal ut.
In på röntgen. Pina gullefjunet och sen prata med veterinären som tyckte allt såg bra
ut...det vill säga nästa allt. En del av tarmen var lite....som han sa:
"Dålig kontrast" såååå....
Lill vännen blev inlagd. Han ska pinas ännu mer. Idag skulle dom ge kontrast vätska
och ta en ny röntgenbild. Bara för att vara säkra på att det inte finns några "främmande
föremål" magen. Ska ringa vet. på ett tag och höra hur det går. Min älskling.
Väl i bilen...ja-a...vad ska jag säga....jag grät som ett barn. Floder... Lite pinsamt var
det när jag stod och tankade med krokodiltårar rinnandes på min kind...i floder!

Såååå...imorgon åker la familia till Örebro utan mig. Förhoppningsvis får jag hämta
hem jycke-bycken i morgon. Men man vet ju aldrig...saknar honom redan.
Bokade om min biljett. Åker till Stockholmia i november istället. Om jag har tur så
är väl nån av mina vänner hemma. Annrs blir det hotell!!! Själv! Eheee...jätte kul :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej men vad jobbigt. :(
Håller tummarna att vovven blir frisk. Och håller även tummarna att du inte hamnar ensam i storstaden! Hujja!