onsdag 10 september 2008

Tysta jägaren!

Förra fredagen var jag på älgjakt. Jag tog ledigt från jobbet för att kunna följa med ut i
skogen. På torsdagen ringde Klippan och vi planerade för jakten. Att var bra...då. Några timmar senare hade jag blivit störtförkyld. Det sved i svalget och jag nös som bara den. Shit oxå!!!!
På morgonen ringde jag Klippan och sa att jag blivit sjuk.
"Hmmm...det e ju för din skull vi jagar idag. Vi hade tänkt ha fridag...men...."
Så det var bara att knapra i sig ett antal piller och fara iväg(skyll inte på mig om jag nyser
just när du ska skjuta en älg).
Strax före 6 gled jag in på gården i Sattaoja. Där satt gubbarna och planerade dagen(och jag
satt och snörvlade).
Jahapp...då var det dax.
Jag ,Klippan och Repsol promenerade iväg...småsurrande. Ivrig som den...var jag. Dom
andra var lite trötta efter en veckas jagande.
Hade tänkt reta Klippan lite. Min plan var att gå bakom henne, picka på axeln hela tiden och
gnälla. Men....när hon gick där framför...med bössan på ryggen...så lät jag bli.



Två erfarna jägare...och en väldigt oerfaren...tyst "jägare" smög bakom...alla.


































En av gubbarna gubbarna sköt en kalv. Måste erkänna att
när dom hängt upp kalven och flådde den...så vattnades det
i munnen. Mört kött....Yammi.
Nu ska jag ta jakt licens och börja jaga.
Det var en härlig upplevelse.
"Smyga" i skogen, lyssna på hunden...och när man hörde
hunden skälla...vänta...kommer älgen????
Tyvärr så kom det ingen älg....
Det måste jag göra fler gånger...om jag får följa med.

Och förkylningen...jodå det gick bra...ända tlls jag kom hem.
Däckade på soffan och "vilade" i 4,5 tim.

Inga kommentarer: