tisdag 14 april 2009

Jaha då var Påsken avverkad

Påsken gick i jobbets tecken. Tillbringade torsdag- måndag
i blåa lådan. Som tur är så har man roligt på jobbet. Tiden
gick hyfsta fort hela helgen. Tackvare mina underbara
arbetskollegor.
Förra onsadgen var vi hos Gävleborna och badade badtunna.
I nästan tre timmar satt vi och plaskade i tunnan. Lill gumman
ville först inte bada men när hon väl kom i så fick vi nästan
inte upp henne...eller mig. Vi såg ut som vita russin.
Helt underbar kväll. Tiden gick otroligt fort. Bara ett fel...........

JAG VILL HA EN BADTUNNA!!!!!



Lill gumman o sambon njuter av varma vattnet....hääärligt!


Gävleborna är ju vana badtunnebadare...

Ölen smakade utmärkt....lite immig blev linsen men telefonen funkar än.

Trots att den blev lite fuktig.



Underbar kväll...det syns eller hur!!!


Till lördagen gjorde jag en smörgåstårta till jobbet. Klippan
lurade grabbarna på VU att jag fyllde år. He hee.
HerrBus sjöng ,Ja må hon leva, sååå vacker att jag nästan
blev tårögd. När han sjungit färdigt så var jag ju tvungen att
göra honom besviken...och säga sanningen: Att jag inte fyllde
år.
Nå, tårtan gick åt iaf.

Idag var jag äntligen ledig. Långpromenad med hunden på
morgonen. Solen gassade och svetten lackade....stönk, stön
och pust! Traskade på träsket..plumsade i snön.
Varför blir man lika förvånad varje år...att snön tinar så
fort? Snar får man kratta gården. Pust!

Morgonpromenad med jyckebycken....sköööööönt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, de var ju en säl i tunnan på första bilden!!

Anonym sa...

Åhh visst är de härligt och bada i badtunna... varmt,skönt och mysigt!:)
Vi har också drömmar om att vi ska ha en sån en dag.
//V