torsdag 16 juli 2009

Aj aajjj...ont!


Igår kväll samlades några IKEA´nare på stranden i stan för att
spela brännboll.
Kl 19.30 skulle vi samlas. Jag hade räknat med ett tjugotal....(?)
Jag, LaMilla och Rupert kom dit ganska prick halv åtta...inte
en käft var där. Hmmm...vi kanske blir 4 som förra året...suck.
strax efter så kommer Nalle, Jaip och Jojje. Woow. Rekord!!!
Vi var 6 pers...Vart håller resten hus???
Nåja efter en massa ringande och övertalning så lyckade vi
skrapa ihop ett gäng så vi kunde spela. Wohooo!!
Överlycklig blev jag.
Nåja...lyckan tog ganska så fort slut...nästan. Insåg att jag
har nog världens sämsta kondition. Efter ett varv runt"banan",
så hängde tungan till knäna, flåsade nästan lungorna ur mig
och benen var stumma som stockar. Inte nog med att jag höll
på att ta livet av mig av allt springande så offrade jag mig för
laget när jag var brännare. Slängde mig mot brännplattan så
jag gled på mage, skrapade hakan och blev hånad av Jojje...helt
i onödan. Det saknade nämligen hela 2 cm till brännplattan.
He heee! vad gör man inte för att vinna!
Efter brännbollen samlades vi hos Nalle. Jag som svurit att
jag aldrig någonsin kommer att sjunga Singstar eller nåt liknande,
slogs om micken efter några timmar hos Nalle. Fy fan så kul!!
Det bästa av allt: Äntligen fick jag höra Jojje sjunga! Nu är jag
nöjd med livet*fniss*.
Men jag tycker verkligen synd om grannarna som var
tvungna att lyssna på min kråksång. Och jag tycker synd om
Klippan som spelade in kråksången och satte den som ringsignal,
så när jag ringde på morgonen så skränade det bara i telefonen.
Hahaaa.

Idag då? Jo då...man vet att man lever. Jisses vilken träningsvärk!!
Känner mig 85 år gammal....Huuuga!
Har svårt att stiga upp om jag ligger på rygg. Aj aj aaaaj. Mina
magmuskler(wohoo...jag har såna). Måste rulla ner från sängen.
och hosta eller nysa...sån smärta! Aj aj!
Om jag ska korsa benen måste jag hjälpa till med händerna. Aj aj!!
men måste bara säga att det är värt smärtan. Jag hade sååå roligt
igår. Brännboll? Snart? NU?! Ring mig;)
LaMilla vilar sina ben efter en omgång tufft spel...
Vätskepaus...var man ju tvungen att ha. Annars orkar man inte;)
Äntligen fick jag inviga mina "nya" skor som jag fått av Kära nabon. Tack!!

Taktik snack...eller snackas det om jobbet...Taktik säger vi!!
The Pro in action...la la laaa eller var det na na naa.

The other pro....(jag och klippan krossade grabbarna i en duell)He heee!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul med brännboll och sång:) Vi brukar också skråla och låta.. hihi.. tom Tobbe sjöng med mig en fest:o)
Fina skor du fått dig,jag har likadana;)
//V