måndag 27 juli 2009

Halva semestern.

Åååå fyyy. Redan! Halva semestern! Bara 2 veckor kvar.
Jag vill inte...
Nåja man får försöka hitta på nåt roligt under dom här
2, dyrbara, veckorna.
Vad har man gjort under semestern då? Hmmm...inte
så mycket. Eve har ju vart här, systeryster kom ner.
När dom åkte hem så åkte jag, gumman och jycken
oxå upp. Alltid lika roligt att åka "hem". Tyvärr så
hann jag inte träffa mina vänner där uppe. Eller
hann och hann....orkade inte helt enkelt. Sorry!!
Linn blev lite rastlös. Eve har inga leksaker kvar och
vi glömde ta med.
Nåja, vi åkte till Jukkas och överraskade syrran på
jobbet. Sen gick vi runt och kikade i hotellrummen
och i shoppen. Var och promenerade med hundarna
på stranden oxå. Det är så otroligt fin i Jukkas.
Vi hann iaf åka och hälsa på Freja, vår "fosterhund".
Att hon var fin!! Hon hade gått upp i vikt och hade
super fin päls. Tre fina kompisar hade hon i buren
oxå. Jag tror faktiskt att hon kände igen mig.
Hoppas jag iaf.
På torsdagen åkte vi hem. Först ville gumman inte
åka hem men vi hann bara köra 2 mil så sa hon att
hon längtade hem. Lill gumman.
Borta bra men hemma bäst, heter det ju;)
Igår var det varmaste dagen,tror jag. Hans jobbarde
natt, så jag och gumman åkte till Sorttistranden.
Hans måste ju få sova. Gumman slängde av sig
kläderna direkt och...plums var hon i havet. T.o.m
jag badade 2 ggr.



















Fina Freja i sitt nya hem med massor av "kompisar". Här en
av dom...har glömt vad den lilla vovven hette.














Gumman rastar Gicka i Jukkasjärvi. Så otroligt
vackert.
























































Inga kommentarer: