onsdag 5 december 2007

December mörker.

Jaha, då kom slasket.
Fyy. Vart tog minusgraderna vägen?
Åkte en sväng till Kalix idag. Hyfsat ljust när vi for.
När vi åkte hem var det mörkt.
Vägbanan var blöt och svart.
Helljusen sögs upp av den blöta asfalten. MÖRKER!
Jag vill ha mer snö!!!!!

Säger bara en sak.
Skaffa aldrig en hanhund!(om ni inte bor 10 mil från närmsta tik)
"pip pip yyyyyl"
Mera "piiiiiip yyyyylll gnäll piiiip!"
"HÅLL KÄFT!!"(HUNDJÄ-EL)
Tre löptikar i farten. Gretzky sitter och skakar, gnäller och
vill ut HELA jä-la tiden.
Nästa blir tik.

Gulp!
GULP!
Imorgon ska jag på anställningsintervju. Gulp!
Har sökt en tjänst på logistik(IKEA såklart).
Jag vill ha nya utmaningar och mer varierande arbetsuppgifter.
Men just nu känns det som om jag har fullt upp. Har ju blivit
REA-ansvarig. PUST, säger jag bara. Fullt upp!
Möten hit o dit, planering, beställningar mm.
Men det är sååå kul.
Ibland känns det som att tiden inte räcker till...och det gör den inte
riktigt. Tyvärr...

Då får man göra som ekorren...svira om. HA HAAA!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det på intervjun?

Sussi sa...

Intervjun gick bra men jag tror inte jag får jobbet. Kan ju inte börja kl 6 mer än varannan vecka. tyvärr. Men det kommer fler tjänster:)