lördag 23 februari 2008

Bacilusker och åter bacilusker!!

Host, host, hoooooost. krax, krax....atjooo!
Ojj, oj,oojjj. Suck, stön, stånkt.
Jag fryyyyyyyser! hutter, hutter.
Jag svettas som en griiiis! Pust!
På med täcket...av med täcket.
Sova (snark), stiga upp, lägga sig på
soffa och sova mer. Vakna, gäspa, somna om.

Så har denna vecka sett ut här hos oss.
Gissa om tanten är less!!!
Hela familjen har haft hög feber och världens
rivigaste hosta. Lill gumman är fortfarande sjuk.
Stackarn.

Idag gjorde jag ett tappert försök att jobba.
Proppade i mig en massa piller (Ipren och
nå-jävla-tabletter jag fått av morsan) och for
till jobbet(halvt nerdrogad). Till en början gick
det hyfsat men efter lunch.
TUUUT, TUUUT, TUFF, TUFF!
Där kom tåget och körde över mig. Helt slut!
Så jag åkte hem(fan....need the money).
Nu har jag knaprat i mig några Ipren igen
och svettsas som en klimakterie-kossa i Sahara.
Tror det börjar vara dax för mig att nanna
kudden (snarkar redan).

Inga kommentarer: