onsdag 13 februari 2008

Ute liv och nya utmaningar...


Förra torsadagen for jag, min klippa, gumman och hundarna på utflykt. Packade ryggsäcken
med korv, O'boy, mackor mm och for till Skolskogen. Vi gjorde upp eld, satt och surrade och
hade det bara så mysigt. T.o.m hundarna var lugna och njöt.
Efter allt fikande och korvätande gick vi på en promenad på isen. Drog gumman i pulkan. Det
kallar jag styrketräning. Hon satt och "plogade" med händerna. Pust!

Det är livet.

Det ska vi göra fler gånger.




NÄSTAN BLOD, SVETT OCH TÅRAR.
Igår var det dax för första utmaningen för i år(men inte sista).
SNOWBOARD!
Jag, min härliga granne och äldsta barnen for till Kallinkangas i Keminmaa för att testa
åka bräda.GULP!
Alltså...jag hade fjärilar i magen, ont i magen...nervös som fan.
" Det går bra ska du se" säger grannen.
"mmm...vissst! Har du numret till finska ambulansen?"
(för jag lär slå ihjäl mig!)
Ok. Väl framme var det bara att ta tjuren i hornen och hyra en bräda. Och sen upp i
backen(100 hål i nacken). GULP...JÄTTE GULP!!!
Alla hade ju sagt att liften var det svåraste.
Nervöst, halv hoppandes tog jag mig frammåt....mot liften. Med ynklig röst bad jag
killen vid liften om hjälp. Åsså bar det iväg...ingen återvändo. Döm av min förvåning!
Det gick riktigt bra! Jag tog mig upp...utan att ramla. Jippiii.
Lycklig som jag var över att ha klarat liften tittade jag ner för backen....HJÄLP!
Nu måste jag ju ta mig ner oxå(en kort sekund funderade jag om jag skulle åka ner...på
rumpan). Ok, here we go!
Sakta men säkert(efter många och då menar jag många vurpor) kom jag ner.
Och då var det kört. Jag är såld. Love snowboard!!!
Två timmar åkte vi. Hur kul som helst. Sista åket skulle jag "stajla" lite. Åkte sönder
skidskolans bana. Förstörde ungarnas slalombana. Fyyy mig. Körde på en stav, flög som en vante och landade på mage. AJ! Gjorde ont i revbenen och i nacken.
Idag har jag haft nackspärr och hittat muskler som jag inte trodde fanns. Blåmärken har
man så det räcker och blir över. Och arslet....det ska vi inte ens snacka om!
Så nu blir det att köpa en bräda!





Proffsen i backen....ömma men glada för det!

"min" bräda var rätt gullig.

Se skräcken i vitögat...eller? Brant backe! Liftkillarna hade nog ganska roligt åt "tanterna"
i backen. Speciellt mig...efter sista åket!

Men gladare kan ingen vara. Två nyblivna snowboardåkare. Absolut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Herrabalajka!! Fick ju svindel bara av att se fotot! Aldrig i helvete att jag hade åkt ner,never ever.
Är enormt impad av er (galningar) som vågar. :)