söndag 3 februari 2008

Hata Ivar!!!

På torsdag (31/1) var inte riktigt min dag.
Efter en veckas frånvaro var jag äntligen tillbaka
till jobbet.
Började bli lite rastlös här hemma.
Nåja, dagen började bra. Jag och S donade på. Lite
små fix här och där.
"Öööhh...hmmm. Jag måste gå och montera Ivar.
Har liksom glömt."(mitt minne..suck!)
Sagt och gjort.
Jag gick till VU och började montera denna Ivar.
"Grrr...hmmm..oj..så här ska det vara."
(det gick inge bra)
Äntligen hade jag fått dit två hyllplan, den högst upp
och den längst ner. Även krysstaget var på plats.
jag ställde upp Ivar...så fiiint!
Men va f-n. Hyllplanet längs ner hade hoppat ur läge.
Böjde mig ner för att räta till gaveln och hyllplanet.
BONK!!(ja, så lät det)
"AAAJJJ! F-N, JÄ-LA, HEL-ETES, SKIT,GRRR, F-N"
(alla dessa svordomar, plus lite till)
" Hur gick det?" ropade K
"Aj f-n......det gick bra"
Sen kände jag hur blodet rann efter kinden.
Översta hyllplanet hade rasat ner i huvudet på mig.
Jahapp.
Hamnade på Akuten och fick limma huvudet.
Var lite ledsen...dom klippte och rakade mitt hår!!!
Så nu har jag en kal fläck mitt på skallen.
Hatar Ivar!
Dagen efter skrattade kollegorna åt mig.
Ivar hade nämligen namnsdag...ja, just de, på
torsdag ( 31/1.)
HATA IVAR!!
En sak ska alla veta. ommer aldrig att montera en Ivar
igen!

Inga kommentarer: