onsdag 6 februari 2008

Jo hej..

Jag har insett att det inte händer så mycket i mitt liv just nu.
Man har hamnat i ett...ja-a vad ska jag säga...tomrum.
T.o.m tiden verkar stå still. Suck.

En kväll satt jag och gumman i soffan och hade det mysigt.
Gumman började kittla mig men slutade plötsligt. Hon tittade
på mig ett tag, gav mig en knuff och sa:
"Ja juuusst de. Du e ju inte kittlig. Usch vilken tråkig människa
du e mamma"
Jo hej. Nu är man tråkig också(inte för att det är nåt nytt men
det svider)
Och eftersom allt är så tråkigt just nu så ska jag roa mig själv.

Jag ska bli prinsessa när jag blir stor. Om jag
inte blir för stor (Ida 7 år)

Jag ska bli nekrolog och visa hur vädret blir på
TV (Joakim 7 år)

Jag ska bli intelligent...och lat. Om jag orkar
(Niklas 8 år)

Det finns två slags änglar.Vanliga änglar och skydds-
änglar. Skyddsänglarna blir skjutna från kanoner. Och
så är de rufsigare i håret. (Ann-Sophie 6 år)

Eftersom kungen är så känd har de klistrat fast hans
huvud på ett frimärke. (Kristoffer 5 år)

Vår granne är en liten kung. Han tror han äger hela
parkeringsplatsen. (Otto 7 år)

Och nu kommer sista:
Jesus hade ingen plånbok för han hade inga fickor.
Bara blöjor hela tiden. Sedan gick det riktigt dåligt.
(Kevin 8 år)

Alla dessa kommer från boken Gud som haver barnen kär har du
någon ull.
Tårarna sprutar när man läser. Den är ju bara för bra!
Läs den!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror du behöver en hobby! Börja sticka,måla om möbler,gå med i en scrapbooking grupp, börja med kickboxning,knyppling eller vad som helst.