fredag 4 juli 2008

Dessa hurtiga människor

Ibland känns det som om jag vore enda soffpotatisen
på denna vida jord. Alla...och då menar jag alla tränar
nåt...utom jag! Kära grannen är hurtig värre, Klippan
brukar oxå träna och nu har t.o.m sambon tagit på sig
nå typ av skor och vart på en joggingsrunda. Jag då...
Jo jag var ut med hunden, lill gumman tog cykeln och
kom med.
"Kom igen mamma. Vi tävlar...vem hinner först till
lampan"
(suck, stånk, stön)
Jag sprang nästan hela lilla turen vi var ut(ca 1 km, om
ens det). Tungan hängde i knävecken och var blå. Hjärtat
dunkade i bröstet, trodde nästan den skulle komma ut
genom munnen. Benen skakade som asplöv....helt slut...
nästan.
Okej jag överdrev nog lite. Men jag insåg att jag är väldigt
otränad.
Fan ta er alla hurtiga människor...nu måste jag oxå börja
träna. FYYY!!!

Man ska inte klaga men nu gör jag det. Fy så varmt det
har vart idag. Var så gott som naken men svettades ändå.
Man behövde bara lyfta armen för att ta mobilen så sprutade
svetten.
Tur att man steg upp i tid för att städa...sen hann man göra
så lite som möjligt på längsta möjliga tid, när det var som v
varmast.
Jag och lill gumman hann t.o.m till stranden med kära grannen
med familj. Ungarna guppade i vattnet hur länge som helst.
Läpparna var blå med tror ni dom erkände att dom frös....
neheeej. Klibbig av svett hoppade vi vuxna oxå i...brrrrr...
iskallt!
Nu ska man försöka sov i en bastu oxå. Så jävla varmt och
kvavt i sovrummet. Tror jag smiter ner när alla andra somnat
Hihiii.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Men snälla lilla rara du...är det inte rätt hurtigt att åka inlines,spela badminton,eller promenera?????????????????????????
En äkta soffpotatis skulle ju aldrig ens få för sig att tänka tanken på att utöva någon av ovannämnda aktiviteter.
Alltså räknas du inte till den kategorin.....JUUUUUST DET!
Nut minä en haluan kuunnella enna höpimistä.

Anonym sa...

Sussi, det är nästan spöstraff på att klaga på sommaren! Ärligt!
Men det är det INTE på att vara soffpotatis, man kan vara snygg utan att vara tränad... eller hur? ;-)
WH imorgon?

Sussi sa...

Japp, det blir Wärsan i morgon. Kom förbi innan ni går...