tisdag 15 juli 2008

Skratta eller gråta??

Ja, det är frågan.
Här ska man vara glad och happy när man har semester.
Vad händer? Jo, man blir sjuk. Först ont i halsen och lite
annat och nu...en sjuhelvetes förkylning. Ingen i huset
kan sova!!!
Skratta eller gråta???

Förra fredagen 11 juli kom systeryster med familjen.
Eve hade vattkoppor men dom fick komma ändå. (Lika
bra att lill gumman gör bort det så fort som möjligt).
Men nog var Eve prickig. Oj,Oj!

Den 12:e var vi på fest. Terttu fyllde 50 år.
Surprise, surprise!
Farsan och Terttu hade gift sig onsdagen innan....ÖÖÖHH!
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta!
Gissa om man vart besviken. Jag är JÄTTE glad för dem...
men hallååååååå.....vi ville ju oxå vara med. Som en liten
treåring beklagade jag mig åt farsan...nåja han tog det rätt
bra. Men ändå...jag är besviken.
Skratta eller gråta?

Nu har vi huset fullt med folk. Härligt. Speciellt lilla Wilma
som håller oss soffpotatisar igång. Och stackars gubben.
Han är något less Wilma...som är en riktigt busig liten
valp!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gråt åt förkykningen men skratta åt giftemålet. :) Eller ja inte _åt_ giftemålet men ja du förstår hur jag menar.

Krya på dig nu så vi hinner träffas lite. Har ju Linnis preseent ännu. *voj voj*

Anonym sa...

"förKYKningen" Öh, förkylningen menade jag så klart. :)

Anonym sa...

"förKYKningen" låter roligt om man säger det med finsk brytning... :)

Anonym sa...

Längtar redan tillbaka till ön. Sitter på jobbet och läser om våran resa till Seskafurö å tittar på de underbara bilderna. Klockan är 02.20, kul...Det får väl bli en ny båttripp nästa sommar:-). Kul att läsa din blogg Sussi. Sköt om er så syns vi förhoppningsvis ganska snart. Kram kram