torsdag 20 augusti 2009

Mitt i ett äventyyyyyyr!

Förra lördagen sken solen och det var riktig varmt och skönt
i solen. Sussi frågade om vi ville följa med toll Seskarö Furö.
Efter många om och men (linn var inte så sugen) följde vi
med. Väl ute till havs blåste det så kraftigt att vi for till
härliga Temmilahti istället.
Båten ankrade vi en bit från stranden så vi fick vada i land.
Vattnet var rätt så varmt. När vi äntligen fått grejerna, Linn
och hunden i land så blåste det upp rejält. Det var ju nästan
storm.
Nåja, tänkte vi, det mojanar nog till kvällen.
Jo tjeeena. Vinden bara ökade. Så jag ringde farsan som fick
komma och hämta Linn med bilen. Lill gumman var nog rädd
på dit vägen så hon skulle inte behöva åka båten hem.
Jag och Sussi gick och mötte farsan. Skönt med en promenad.
Tillbaka till Temmi upptäckte vi att repet till ankaret gått av
och båten var nästan uppe på land och slog mot en sten. PUST!
Snabbare än en oljad blixt var vi i havet och drog båten längre
ut. Något blöta gjorde vi upp en brasa och torkade oss. Sen hade
vi tänkt börja hemfärden men....
Hips visp så var det mörkt. Nu var vi "strandsatta" i Temmi.
Sussi ville inte lämna båten så vi bestämde att vi skulle vänta
ut mörkret. Vi eldade och försökte hålla värmen. Måste bara
säga: FY SJUTTON VAD KALLT DET BLEV.
Och ni ska veta att jag funderade på att gå hem men ville inte
lämna de andra i sticket...vi satt ju i samma båt...hahaa!
Där låg vi runt elden och frös. Slumrade till och när jag vaknade
hade jag en hårig värmedyna alldeles kloss i mig. Gretzky
tyckte nog att jag frös för mycket.
Vid halv 4 blev det nog ljust så att vi kunde packa ihop och fara
hemåt.
kan säga att det var såååå skönt med en varm dusch!! Och att
det var sista båtturen för i år. Huga!!
Vill inte vara med om fler såna äventyr....fast nu i efterhand
så var det rätt komiskt...fniss!

Inga kommentarer: