söndag 14 oktober 2007

Härliga höst!

En dag ur mitt liv.
Lill gumman väckte mig, trött som f-n!
Upp-o-hoppa, äta frukost, ett måste.
Mr M kom. Han o sambon åt frukost. Sen gick dom ut. Dom skulle montera upp stegrna på taket. Jag blev liiiite orolig....Förra gången dom skulle upp på taket och montera antennen, så var det en viss Sussi som snällt fick klättra upp och montera dit den själv(båda var ju höjdrädda..åsså var det ju bin..hmmm??). Det var ju JAG som ville titta på tv.
Nåja grabbarna fixade stegarna, jag tvättade fönster. Tråkigt värre.
Lill gumman och jag tog oss ut efter fönstertvätten. Gick på en promenad med hunden.
Underbart, härligt höstväder.
Gick till stranden och kastade lite stenar. Sen gick vi hem och krattade löv.
Jag kände mig som Hedvig. Trallade:"kom och skriv mig det på näsa...lala la laa"
På eftermiddagen for vi på 2-årskalas.
Riktigt trevligt. Har inte träffat vännerna på länge. Surrade och fikade(smakade alla de sju sorterna, gottegris som jag är).
På kvällen eller natten...(nåja nästan natt iaf), tog jag min iPod Shuffle, pluggade dom i öronen och gick på en lång promenad med hunden(skulle bara en sväng men hade så bra musik...bara en låt till, en till, en till). Gick i mörkaste skogen, såg inget mer än hundens vita svans, snavade på rötter och stenar men skönt var det.


Såna här dagar måste man bara älska hösten.


Eller hur!?



5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är de förr snygg kille som offrar livet för en stege?!

Sussi sa...

JO, JO men hur var det med antennen då..va, va??

Anonym sa...

inga kommentarer!! ;)

Anonym sa...

Hot friend, eller hur var det nu? (Hihihi)

Anonym sa...

Väldigt hot…psssss!:) ha ha ha...