tisdag 23 oktober 2007

Tapurering!

Idag var det då dax.
Vaknade på morgonen med orolig mage...var ju lite nervös. Klockan nio skulle jag vara i Torneå, House Of Leather, för att göra min nya tatuering eller tapurering som min lilla gumma säger.
Kära nabon skulle följa med. Hon skulle med Amanda till tandis. Och sen hade vi även småttingarna med oss. Vi skrattade i bilen att vi var som taikons. Bilen var full med ungar, vuxna och en hund. Lill gossens bilstol var bakom förarsätet så jag skrapade nästan näsan i ratten när jag skulle svänga:)
Äntligen framme! Gulp! Gulp!
Vi, jag och killen, kikade på skissen och kom fram till att den blir snyggare om vi skuggar den. Hade jag tagit den i helsvart hade den liknat en "gnuggis" och det vill jag inte.
Okej!
Satte mig i stolen, nervös som f-n. AJ! tänkte jag. Men what a fu-k. Det gjorde ju inte ens ont. Eller ont o ont...visst rös man till ibland och okej, visst ilade det till ibland. Medans jag satt med "nålarna i armen" var Marie med ungarna till tandis. När dom kom tillbaka en timme senare var jag så gott som klar. NICE!!!
Nöjd är jag.
Sen for vi på IKEA. Handlade lite små prylar och käkade en varmkorv(vilket är ett måste när man far på IKEA).
Väl hemma, hann jag inte ens fundera på middag innan nabon erbjöd mat. Sånt tackar man inte nej till. Lade mig på soffan för att vila(tror jag fick lite feber efter nålarna,vekling).
Gick över till grannen och åt otroligt god mat +efterrätt. Det var riktigt mysigt.
Just like a big family;)
Tack!
Nu väntar jag på att klocka ska bli tio. Då ska vi på promenad. Det behövs efter all god mat och ALL efterrätt.
Hade tänkt sätta en bild på min fina tapurering:) men batterierna var slut i kameran. Lika bra det, kanske.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja men ladda batterierna fort,fort,fort. Eller så springer du över hit o visar din nya tattoo. *nyfiken som fan*
Tänker också göra ett besök där i Torneå, ev redan i veckan. :)