måndag 12 november 2007

Lost in...IKEA!!!

Jaha, vart ska jag börja....eller sluta.
Fest i lördags. Förväntningarna var höga. Årets fest.
Vi hade ju pratat om förfest, fest, Umppari och efterfest...heeela natten!
Förfest blev det.
Jag var först på plats! Festprissen no 1.
Sen droppade det in folk eftersom. Tillslut var vi väl ett tjugotal.
Hur trevligt som helst.( T.o.m Taxi Haparanda visste att det var förfest i Marielund:))
Tack Katri för allt!
Sen bar det iväg till IKEA.
Vart skulle vi hamna? Ryktet hade ju gåt att vi skulle vara på godsmottagningen...öööhhhh.
Japp. Där blev det. Gissa hur förvånade vi blev när vi klev in på kajen.

WOW!

Där var det dukat en massa bord, en scen på plats och en massa pynt. WOW!!! Succé!!
Vi fick god mat, bra underhållning och MYCKET god dricka(för mycket)!
Alla var sååå fina och såå glada(och gladare blev vi). Toppen!
Efter ett antal timmar(vart dom nu tog vägen) var det dags att runda av och fara till Umppari.
Ve och fasa. Min väska hade jag slarvat bort OCH min jacka. Sökte och sökte utan att hitta. Jag tror halva IKEA letade efter väskan, utan framgång.
Hamnade på Umppari mot min vilja...utan väska. Hann bara in när jag sprang ut igen. Skulle tillbaka till IKEA för att leta efter väskan. Min klippa till vän, Anncha, följde med.
Tack Anncha. Du är bäst!
Efter ett par meter i snöstorm(känndes det som), utan jacka blev jag less. Ställde mig på vägen och stoppade första bästa bil. Tre rara grabbar blev "kidnappade" av oss. Snällt körde dom oss dit vi skulle.
Och där var den. MIN VÄSKA! Halleluja moment.
Min klippa tyckte vi skulle beställa taxi och åka hem. Sagt och gjort. Hem åkte vi(jag som skulle sova hos morsan).
Med andra ord. Lyckade fest, där alla var super glada!
Dagen efter var inte riktigt lika rolig. Eller vad säger ni....döm av bilden!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en lyckad fest och slutet gott allting gott :-)