onsdag 7 november 2007

Ser du stjärnan..


Just hemkommen från en kort promenad med hunden.
Några minusgrader, stjärnklar himmel, tyst som i graven. Helt underbart!
Fick nästan nackspärr. Gick och tittade på stjärnorna och nynnade:
"Ser du stjärnan i det blåååååååååå...
Ta en grogg så ser du tvåååååååååååååååååå...(hade festen i tankarna)"
På tal om festen!
Jag(på bilden) har inte fått min klänning ännu! Suck! Vill ju ha den...igår. Måste ju testa on jag kommer i den eller inte. Om jag inte får den imorgon blir jag sur.
I Kalix hittade jag inget. Anncha köpte en super snygg klänning. Hot, hot.
Vi hade en riktigt trevlig dag i Kalix, om man inte räknar med incidenten med bilen.
Bilen gick i baklås. Fjärrlåset suckade totalt. Testade nyckeln i dörren. ICKE! Vi kom inte in i bilen. Anncha hade varit med om samma sak med deras bil(då är det ju hennes fel..hi hii). Vad skulle vi göra?
Där står vi som två fån och fnissar. Vem ska vi ringa?
Okej...(fundera.)...Irina bor i Kalix....(fundera)..om Irina inte är hemma, då ringer vi Sigge och om han inte är hemma...ja, då har vi Burre....om han inte heller är hemma. DÅ KROSSAR VI RUTAN.
"Har du testat nyckeln på passagerarsida?" undrar Anncha
"Njae, har inte det"
Går runt bilen, sätter i nyckeln och JAAAA, vi får upp dörren.
Åker till Strömbergs bil och förklarar hela historien. Och experten kommer ut och konstaterar att larmet/fjärrlåset är trasigt(fast det visste vi ju redan).
På kvällen gick jag över till kära nabon. Hon färgade håret på mig(jaaaa, igen)!
Om man kunde välja en siamestvilling(en väldigt konstig fundering) skulle jag välja Nabon.
Min kära vän/frisör/sminkös/massör/terapeut...ja-a you name it!
Tror jag syr fast henne på ryggen så följer hon med överallt...MOHAHAAAAAA!!!
Fy sjutton vilka sjuka funderingar jag har. Tur att man har förstående vänner.
Nä nu ska tanten hoppa i säng. Ögonlocken börjar bli väldigt tunga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heeej, va festen kul? Träffade er alldeles egen ballerina på teatern ikväll... :-) Han är för härlig!

Sussi sa...

festen var hur lyckad som helst. Alla hade såå roligt o vår ballerina var så söt!!