onsdag 15 oktober 2008

Sova, sova, säng, säng....

TISDAG

ZZZZZZZZZZZZZZZZ....(hör musik)....zzzzzzzzzzzz...(musik..jätte högt!)..zzzzzz..
(ännu högre)..öööhhhh....VA?(fattar inget).....
Oj jävlar telefonen ringer(alarm). Ja jaaaa...jag ska vakna och stiga upp. Halva
huset vaknade innan jag hann stänga av telefonen. Fyyy...det är omänskligt att
stiga upp så tidigt. Kikar på klockan. 03.15. GÄSP!!! Sätter mig upp, kliar mig på
huvudet och lägger mig igen....nääää, skojade bara. 03.17 kommer jag ner och
går i duschen. Sminkar mig lite men orkar inte fixa håret. Gör frukost...äter
upp den. Klockan har hunnit bli 03.55. Dags för en promenad med hunden.
"Gretzkyyy...kom" viskar jag. Ingen hund(?)
"Gretzkyyyyyyy...kom nuuuu" Skramlar med kopplet lite....Jo nu hör jag hans
små tassar. han kommer ner och gäspar, tittar på mig som om jag vore tokig.
Om hundar kunde prata så hade nog gubben sagt:
"Hörrö du jävla kärring. Har det slagit slit? Menar du allvar? Ska vi verkligen
gå ut mitt i natten???? Jag är ju trött...vill soooova"
Ut gick vi.
04.26 satte jag mig i bilen och for till jobbet.
Första "truckpasset". Tog på mig en reflexväst och en egentillverkad "Ny på
jobbet" bricka. Gubbarna skrattade gott åt mig. Dagen till ära fick jag vara
prickare. Kul med något nytt. Tiden bara flög iväg och allt gick riktigt bra
när man väl blev varm i kläderna. Efter 10 jobbade jag på TS. Gick med
returvagnar hela dagen. Gissa om jag hade ont i fötterna när jag kom hem.
AJ AJ!!
Vid 18 tiden på kvällen var jag så trött att jag höll på att somna på soffan. FY!
Halv nio var jag i säng. Tyvärr så kunde jag inte sova....förrän sendraget i
nacken(?) hade släppt. Typ vid tio.


ONSDAG

Samma i morse. Telefonen "ringde" 03.15. Furkost, fixa sig, ut med hunden
(mordisk blick..plus lite jag-ska-bita-dig-i-häcken-snart blick).
Sen till jobbet. Idag fick jag köra ledstaplare. Kul..förrutom att jag höll på
att krocka med Iceman. jag såg att han kom och jag skulle bromsa meeeen...
oooops..tryckte spaken åt fel håll och...GASADE istället. Iceman fick tvärnita.
Sen asgarvade han åt mitt "missöde". Sorry!!(fyyyyyy så jag skämdes!!!)
När jag kom hem var jag skit trött. Lill gumman låg på soffan och sov. Hon
hade feber. Jag lade mig brevid henne och somnade.
"Mamma! telefonen ringer!"
Jag studsade upp, rusade till köket och...stod där som ett fån. Fattade inget.
Öhhh..vad skulle jag göra? Just det. Telefonen ringer. Som ni förstår hann jag
inte svara. Sen var det bara att laga mat efter det en lånpromenad med lill
gubben. Nu är jag pigg som fan och klocka är över elva. Kan ni fatta att jag
fortfarande är vaken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du åker iväg "först" klockan 4.25 varför i hela friden stiger du upp så tidigt??? Ställ klockan på 4.10, skit i att rasta hunden mitt i natten o ät mackorna i bilen. Se där, en extra timmes sömn. :)

Sussi sa...

Tack för tipset;)