måndag 17 september 2007

Höststorm..



Fa fabian vilken väder!





Idag skulle jag, Marie och Amanda till Kalix och rida på islandshästar.
När jag kikade ut i morse så blåste det sååå in i norden. Inte nog med
det efter ett par timmar öste regnet ner. Typiskt. Jag har då alltid
otur med vädret.
Katarina, hästägarn, ville att vi skulle komma nån annan dag. Men envisa
som vi är bestämde vi oss för att trotsa vädret och fara till Kalix. Sagt o
gjort, till Kalix for vi....och körde vilse. Insåg att jag aldrig kommer att bli
kartläsare.
Regnet öste ner, hästarna var lite "nippriga" och vi blev dyblöta. Men roligt
var det. 2.5 timmes tur kortades ner till 1 timme. Tur var väl det. Mina händer
var stelfrusna, Maries byxor genomvåta och "ledarnas" hästar nervvrak. Men trots det var vi glada och ganska nöjda
Efter ridturen tog vi en fika på Myggan. Mums!
Hoppas vi har bättre väder nästa gång. Det lär bli fler.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Snygga" röda näsor och frisk luft fick vi då iaf...