måndag 9 februari 2009

Härligt med snö!!

Att jag är en "vintermänniska" vet väl dom flesta.
Ni kan ju bara gissa hur lycklig jag är nu när det
kommit massor med snö. Helt underbart.
Äntligen vinter!
Igår, efter jobbet, skottade jag och lill gumman
snö. Mitt i snöstormen...mysigare kunde det inte
bli. T.o.m grannens terrorist katt var med oss ute
på gården. Han satt i snöräven och jagade snö.
Det såg riktigt roligt ut.
Efter allt skottande gick vi på en promenad med
lill gubben. Han gillar oxå vinter. Som en hare
skuttade han i snön.
Enda nackdelen med snöstormen är att det driver
så förbaskat på broarna. Lite jobbigt när man ska
till jobbet.
Nu är det bara skotern som saknas. Vi har en som
står i garaget men det är inte våran så den ids man
inte låna. Måste köpa en egen!
Snart ska jag ut med hunden igen och busa i snön.
Man blir som ett barn...fast det e jag ju alltid....
barnslig alltså!!

Inga kommentarer: