tisdag 24 februari 2009

Inte leka med elden....

Hur klantig får man vara???????
Idag höll jag på att elda upp huset. Huga!
Hade just gjort eld...men veden ville inte riktigt brinna.
Jag öppnade luckan lite så ett det skulle bli bättre drag.
Vilket misstag..
Hann sätta mig i soffa när jag hörde en duns och...
JÄVLAR...luckan gick upp och den brinnande veden
hamnade på golvet. Lill gumman blev jätte rädd. Hon
stod i köket och skrek:
"DET BINNER..DET BRIIIIIINNEEEER!!!"
Gissa vilken panik jag fick!
I några sekunder(som kändes väldigt långa) funderade
jag hur jag skulle få upp veden...Tog med ärmarna på
min Puma tröja. Den blev lite svart...suck. Men vad ska
man göra...hade jag inte haft tröjan hade jag tagit med
bara händerna..aj,aj!
Nåja allt gick bra....så nu får man sitta i röklukten.

Igår fick jag agera bärgningsbil. En bekant hade fastnat
med bilen, just före Seskisbron. I snöstormen hade han
hållit för långt ut till höger och skurit ner i snödrivan.
Tur att man har en bra bil...Audi.
Upp kom han och jag kunde fortsätta hemåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jisses vilken otur du verkar ha!

Sussi sa...

Eller hur...otur till max..men det vänder snart o då kanske jag vinner 10 miljoner :)