torsdag 19 februari 2009

Till Salu: En jävla hund och en skitbil!!

Hur kan man ha sån jävla otur? Jag blir bara så förbannat
less, sur och jävla arg!! Ursäkta det vackra språket....men..
GRRRR!!!
Vart ska jag börja? Hmmm...vi tar väl hunden. Äe det nån
som vill köpa en kåt, dum hund som inte vet vad: KOM HIT!
betyder.
Igår kväll...menar natt(vid midnatt) skulle jag gå en sista
sväng med idioten. Släppte ut hunde på gården...lös(jag vet,
är själv oxå ett pucko). Medans jag pluggade i motorvärmare
så var han putsväck borta. Hups!!!! Började traska efter
Strandvägen och minsann där var han. Kallade på honom.
Ingen hund, men han stannade iaf. Skit bra...tyckte jag.
"Woow..han lyssnar" tänkte jag(dubbel pucko).
Såååå...jag gjorde ett misstag...lät honom springa lös. Det
gick bra...ett tag. sen hade han försvunnit som en fis i rymden.
Det var bara att gå hem. UTAN HUND!
Nååå...det är kallt ute och han är nog trött så han kommer
nog snart, tänkte jag.
Klocka närmade sig halv 2...fortfarande ingen hund. På med
kläderna och ut för att leta. Var ute i ca 40 min och kom
tillbaka...just de! Utan hund!
Nu började jag bli lite orolig. han brukar inte vara borta
så här länge. Han han fastnat med selen, bilivit på körd,
skadat sig.
Hur fan kan jag vara så dum att jag släpper lös hunden
när det är löptikar i farten? Jag glömde...är huvudet dumt
får kroppen lida.
Halv 4 hoppade jag i bilen och körde runt i byn.
Äntligen! Där kom han lunkandes. Jävla hund!!!
10 över 4 var man hemma...ingen idé att hoppa i säng.
Jag skulle upp vid 5. Skulle köra grannen till bussen.
Jahapp...bilen då? Lång historia kort.
Förra veckan kokade den när Rolf skulle hämta mig.
Det var torrt som i öknen i "vattenbehållaren". OOOPS!
Hans o Rolf fyllde på med glykol och det gick som en
klocka...Pyttsan!
I morsen när jag körde grannen till bussen så var det
svinkallt i bilen. Där satt vi och frös.
"Tänk om det kokar igen"
Tempmätern borjade stiga..Ingen fara, tröstade grannen.
Släppte av henne och började färden hemåt. Hann bara
svänga in på Seskisvägen när tempmätarn steg alldeles
för fort. Jopp...den kokade..nästan.
Suck!!!
Fyllde på med glykol och körde hem. Kna ni tänka er.
jag hade t.o.m med värme i bilen.
Nån som vill köpa?
Somnade på soffan efter 6. Och det var inte meningen
för jag skulle ju gå med gumman till förskolan. Har inte
ens hört klockan när den ringt. Var helt slut.
Halv elva var man uppe och morrade fortfarande!!!'
Grrrrrrr!

1 kommentar:

Anonym sa...

Andas luuuugnt, ät en choklad och ta två snus. Såja, känns det bättre nu? ;)